Start je een horecaonderneming? Daar hoort een businessplan bij
Ben je van plan dit jaar of volgend jaar een eigen horecaonderneming te beginnen? Dan is het goed je te beseffen dat de horeca een erg competitieve markt is. Eentje waarin het moeilijk is om nog echt op te vallen. Simpelweg denken dat als je een leuke tent opzet de bezoekers dan vanzelf wel zullen toestromen is een tikkeltje naïef en gevaarlijk. Idealiter weet je precies waar je aan begint en kun je de kans op succes zo precies mogelijk inschatten. Via een sterk dichtgetimmerd businessplan krijg je dit voor elkaar. Dit is niet alleen handig voor jezelf, het kan ook nodig zijn als je bijvoorbeeld ergens een financiering wilt regelen. Een businessplan horeca opstellen hoef je overigens niet per se zelf te doen. Er zijn specialisten aan wie je dit kunt uitbesteden.
Wat staat er in een goed businessplan?
Een sterk businessplan gaat in op de producten die jij gaat verkopen en voor welke prijs. Uitleg waarom je denkt dat dat succesvol zal zijn hoort daar natuurlijk bij. Leg daarnaast uit hoe je aan promotie gaat doen, of je personeel nodig gaat hebben en waar je horecazaak gevestigd moet zijn.