Een webshop hebben is een ding, gevonden worden is een tweede. Met de release van Magento 2 is het makkelijker geworden om een webwinkel SEO vriendelijk te maken. Magento 2 is behoorlijk verbeterd als het om zoekmachine-optimalisatie gaat. Hierdoor zijn gebruikers van Magento 2 webwinkels beter in staat om hun producten te promoten en hun website gevonden te laten worden door potentiële klanten. De belangrijkste verbeteringen die in deze nieuwe versie van Magento zijn doorgevoerd worden hieronder besproken.

Meta tags automatisch invullen

In Magento 2 is het mogelijk om automatisch zogenaamde meta tags te genereren. Deze functie moet een keer goed ingesteld worden. Vervolgens kan Magento 2 automatisch voor alle productpagina’s metatags genereren. Op deze manier kan de beheerder van een website tijd besparen en er tegelijkertijd toch van verzekerd zijn dat de metatags aanwezig zijn, zodat zoekmachines de omschrijvingen correct weergeven.

Microdata en Rich Snippets

Het is met Magento 2 mogelijk geworden om microdata aan productpagina’s toe te voegen. Deze microdata vormen een extra informatielaag voor zoekmachines. Zoekmachines kunnen op deze manier zogenaamde rich snippets genereren.

Magento 2: Google Analytics intergratie

De opvolger van Magento 1.9 maakt het makkelijker om de website met Google Analytics te integreren. Op deze manier kan de beheerder van een website op een eenvoudige manier achterhalen welke pagina’s makkelijk gevonden worden, maar ook hoelang personen op een bepaalde pagina blijven. Op deze manier kunnen er specifieke maatregelen genomen worden om bepaalde pagina’s te versterken, zodat ze beter gevonden worden. Ook kunnen er specifieke acties worden genomen om ervoor te zorgen dat de conversie op bepaalde pagina’s wordt vergroot.