Featured snippets: Dé regels voor optimalisatie.

Hier is een aantal richtlijnen die moeten worden gevolgd bij het optimaliseren voor het featured snippet – zoals het gebruik van een “is” -instructie en het beknopt definiëren van het onderwerp.

In SEO zouden sommigen aanbevolen fragmenten kunnen beschouwen als de heilige graal van ranglijsten. Featured snippets zijn een geweldige kans voor laaghangend fruit voor veel websites. Door te optimaliseren voor het featured snippet, kun je jouw site naar de top van de zoekresultaten brengen door slechts zeer kleine aanpassingen aan de inhoud van de pagina te brengen. Met Featured Snippet-optimalisaties kun je dat allemaal omzeilen om kans te maken op de eerste positie zonder je zorgen te hoeven maken over al die andere factoren. Dit zal aanzienlijke zijn voor de zoekmachine marketing.

Beschouw dit als een zoekmachine marketing checklist die je moet doornemen wanneer je brainstormt over hoe je kunt optimaliseren voor aanbevolen fragmenten in uw zoekwoordenreeks.

Wat is een featured snippet?

Een featured snippet is een tekstsamenvatting van twee tot drie zinnen die bovenaan Google wordt weergegeven. Featured snippets bieden een antwoord op de zoekopdracht van een gebruiker rechtstreeks in de zoekresultaten. Het ontvangen van een uitgelicht fragment kan resulteren in meer verkeer voor een bepaalde pagina.

De stappen om een featured snippet te ontvangen zijn als volgt:

  • Voeg een kop ‘Wat is’ toe
  • Gebruik een zinsstructuur “is”
  • Definieer het onderwerp volledig
  • Overeenkomen met het aanbevolen fragmentformaat
  • Gebruik niet jouw merknaam
  • Gebruik geen eerste persoonstaal
  • Schaal aanbevolen fragmenten
  • Geef prioriteit wanneer u in de top vijf staat

Herhaal de optimalisaties

Het featured snippet lijkt te werken op een eenvoudiger algoritme dan het ‘primaire’ algoritme van Google. Het featured snippet wordt veel meer beïnvloed door eenvoudige aanpassingen op de pagina die het onderwerp heel duidelijk definiëren voor gebruikers.

Als je featured snippet-optimalisaties wilt starten, moet je een plaats in jouw inhoud zoeken om de koptag ‘Wat is [trefwoord]’ toe te voegen. Dit stuurt duidelijke signalen naar Google dat er tekst aankomt die kan worden gebruikt voor het featured snippet. We hebben talloze voorbeelden gezien van pagina’s die het featured snippet ontvangen met deze kopindeling. Bij het repliceren van deze strategie voor klanten.

Ik hoop dat deze stappen een aantal richtlijnen bieden die je moet volgen bij het optimaliseren voor het featured snippet en de zoekmachine marketing. Onthoud dat het buitengewoon belangrijk is om een ‘is’ -verklaring te gebruiken en het onderwerp volledig in twee tot drie zinnen te omschrijven.